Med stormsteg mot ett nytt år

2012 lider minst sagt mot sitt slut. Även om inte heller 2012 blev "mitt år" så går jag in i 2013 med många nya erfarenheter och förhoppningsvis ett snäpp klokare inför kommande utmaningar.
Min fina Masterpiece TT (f.10 e. Monte Bellini-Escudo I) som skulle bli en del av min framtid dömdes ut redan i början av 2012 och fick klättra vidare till dom evigt gröna ängarna alldeles för tidigt.. När sedan kanske ännu finare Finepix VT (f.08 e. Quidam de Revel-Contendro I-Carthago) skadade sig i hagen tidigt under våren och fick en segläkt meniskskada så sjönk hoppet om 2012 som en framgångsrikt år ganska drastiskt.
Som tur är har jag hela tiden haft allra mest älskade Stalypso's Son (f. 07 e. Stalypso-Escudo I). Även om tävlingsåret har varit minst sagt som en berg-och-dalbana så är han den häst som hela tiden får mig att orka vidare, att vilja jobba ännu hårdare och att kunna se glädjeämnen i dom små, små framstegen.
 
Det som kanske räddade upp hela 2012 var chansen jag fick att komma tillbaka till Loviseholm. Jag är så oerhört tacksam och glad över att få förtroendet att jobba här tillsammans med underbara människor, att få rida så oerhört fina hästar och att få all den hjälp med min och mina hästars utveckling som jag får av Elin.
 
Trots ett svajigt 2012 så kommer 2013 bli ett bra år. Fina är dräktig med Canterbury och jag och mamma ser fram emot vår första egna uppfödning (jag har beställt en brun hingst med bläs och fyra vita strumpor....). Sammi känns bättre än någonsin och jag ser verkligen fram emot att tävlingarna ska sätta fart igen. Jag rider en hög fantastiskt fina blivande 4-åringar som ska ut och samla rutin på tävlingsbanorna och jag har fått förtroendet att tävla blivande 6-åringen Corazon El Divo åt sin ägare.
Bakom mig har jag som alltid min fantastiska mamma som ställer upp i ur och skur, som gör hela min dröm möjlig och som trots det långa avståndet ser till att hålla sig väl uppdaterad om hur hennes fina hästar mår.
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen fira in det nya året, imorrn ska jag trimma fina hästar som plötsligt är ett år äldre! :)
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Allra största kramen till en av de bästa i mitt liv!/ma

2013-01-01 @ 15:40:36
Postat av: Alex

Gott nytt år Linn! Hoppas 2013 blir så awesome som du hoppas, det förtjänar du och fina Sammi. /Alex

2013-01-01 @ 20:38:05
URL: http://alex.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0