Årets första tävlingshelg avklarad!

Och vilken fantastisk start på säsongen vi har fått!! Igår rullade vi till Timrå med 7 ponnys på lastbilen. Selma hade 3st med, Klara 2st och jag 2st. Sju ponnys kräver sig organisation när alla går samma klasser och startfälten är små....... Vi hade hjälp av Jennie och Cilla, guld värt! På 14 starter under dagen var 12 (!!) rundor felfria! Känns som en minst sagt bra början på säsongen! Jag red fina C-ponnyn Cougar och smått fantastiska D-ponnyn Black Betty i LB och LA. Båda två är minst sagt grymma ponnys, så himla roligt att lägga jobb på så fint material. Cougar var felfri i LBn och hade ett ner i LAn, BB felfri både LB och LA. Film kommer!

Idag har jag varit iväg med Sammi (och mammsen såklart!), också det till Timrå. Han var otroligt spänd innan första klassen, gick knappt att trava på framridningen i början och var mer eller mindre som en fiolsträng :) Skötte sig dock utmärkt på banan och hoppade runt felfritt.
Inför 110n kändes han riktigt fin på framridningen, mkt mer påverkbar och lugnare med hela situationen. Vad som hände på banan vet jag faktiskt inte, kan ha varit mitt sista språng på räcket som förstörde (kom lite intill med en lätt touch på bommen..), kan ha varit att han blev döskraj för en blomma direkt när han kom in på banan och trampade sig på ena bakbenet vilket vi såg när han kom ut, kan också ha varit att jag red lite taskigt på första hindret eller också var det nåt helt annat. Hur som helst så blev han nåt galet överförsiktig, det var bara att tacka och gå ut igen. Han har blivit väldigt mkt försiktigare än vad jag någonsin trodde för några månader sedan, vill verkligen inte toucha några bommar, så det var klantigt av mig att ge honom ett sånt sista språng. Lätt att vara efterklok! Angenäma problem, det löser sig med tiden och rutinen. Min finaste, finaste häst! :)


Nu ska jag sova, är förkyld och rätt hängig, knapra tabletter och sedan är det bara att gå ut hårt på den nya veckan! Träningár som vanligt tisdag-onsdag och sedan ponnytävling i Bollnäs på lördag med 9 ponnys.

Fick förresten en fråga som jag kanske ska svara på.

Hej Linn! Hoppas allt är bra med dig =) Vilka hästar är dina egna, förutom Wepsy=)?

Wepzan såldes i höstas, nu äger jag (tillsammans med mamma) Sammi, Fina och lilla Måns som dock inte står här hos mig :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Jag funderar på Sammies överenergi. Undrar om du inte skall räkna på foderstaten

2012-02-20 @ 10:14:26
URL: http://www.torpet.com
Postat av: Maria Larsson

Jag funderar på om du inte skall kolla upp Sammies foderstat. Han verkar vara lite väl pigg

2012-02-20 @ 10:17:30
URL: http://www.torpet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0