Tävlingsdax

Har haft fullt upp i veckan som vanligt, äntligen börjar värmen komma också - Vi har haft upp mot 10 grader varmt nu ett par dagar och det är verkligen helt underbart!! :)
Fina kommer så smått igång igen efter ett par veckors vila, igår var vi ute i skogen tsm med Anna på Wilma, rundan skulle ta 45 minuter men det tog nästan två timmar.... Härligt var det i alla fall, strålande sol och helt vindstilla. :)
Idag har hon fått vara "stand-in" på dressyrträningen eftersom att jag inte hade någon för dagen lämplig häst/ponny att rida, var riktigt fin och skötte sig kanon den lilla stund vi var med! Super att få lite nya tips och idéer också.
Sammi har också känts fin i veckan, var riktigt lugn o snäll på hoppträningen igår och hoppade stundtals fint :) Nu börjar vi hitta lite rätt i utrustningen som han går bäst med också.
Hoppade även "mina" ponnixare igår, dom är så fina och duktiga!! :)

Imorrn eftermiddag åker jag och mammsen ner till Högbo på tävling fredag-lördag, ska bli supermysigt! Att dessutom bara ha en häst med, herrejösses vilken lyx!
Nu ska jag nog sova snart, försöka ta mig upp tidigt imorrn för att kunna jobba av lite tid på dan!

Såg att nga undrade vad som är fel på Måns, han har wobbler - Det kan ni läsa mer om här för jag är så dålig på att förklara :) http://www.hastklinikerna.se/fraga-veterinaren/nervsystemet/slingerwobbler/
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0