Fredag

Dagarna fortsätter att rulla på finfint här i Hälsinglands skogar. :) Himla skönt att ha fullspäckade dagar igen, man sover gott på nätterna och har roligt på dagarna.
Var i stallet strax efter 7 imorse, fodrade hö till alla hästarna och kraftfoder till mina. Släppte ut mina i hagen och mockade o sånt. Sen var jag in och åt frukost innan jag gick ut och hjälpte Jennie att mocka stallet. Red sedan 3 ponnys innan jag plockade in mina hästar och gav dom lunch. Åt lite själv direkt efter det, och sedan gick jag ut och linade o hängde på Myran. Hon skötte sig finfint, är lite spänd men mer för att hon vill ha koll på hästarna som hon inte ser än för att jag hänger och fladdrar på ryggen.
Därefter hjälpte jag en av tjejerna med två ponnys innan jag gick in och åt igen, passade på att värma mig en stund (svinkallt här idag, tur att vi inte har någon termometer...). Har sedan varit ute en sväng till och ridit Sammi som inledde med fullt sken på lina i sisådär 10 minuter, såg inte jättelovande ut ;) Men efter en stunds promenerande, hängande och snack om hur mycket jag faktiskt älskar honom så fick jag kravla mig upp och han behöll mig på ryggen :)) Det är helt galet vad han har blivit pigg sista veckorna, och det verkar inte avta... Joggade honom lite lätt bara i alla gångarter, känns himla fin även om jag inte kräver så mkt.
Sen har jag hjälpt till att fodra lite, hann in innan kl 20 och har kollat på The Voice en stund och nu ska jag definitivt sova :)
Avslutar med nga bilder idag också.

Ena halvan av stallet, ponnys så långt ögat kan nå!


Söta Cougar!


Hittade en rymling när jag kom ut från lunchen..Edith!!

Natti!

Kommentarer
Postat av: J

Har du provat Eric Le tixerant-gjord på Sammi??? :)

2012-01-21 @ 20:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0