Full rulle!

Det är minst sagt full fart här ute i skogarna :) Kanske till viss del beror på att allt är nytt, det är mycket att sätta sig in i och mycket att fixa och ordna med, men det är roligt som tusan! I förrgår kom alla ponnysar, 12st + en "halv", bestående av Edith som typ går till knäna på mig ;) Måste ta en bild på henne så ni får se, för det är nog det minsta och gulligaste jag har sett!
Igår försökte jag sätta mig in i allt lite, hjälpte Jennie med stallet och sedan var vi på Granngården och handlade en hög grejer som vi behövde. På eftermiddan red jag två ponnys och stog sedan i ridhuset större delen av kvällen och höll lite träning. Hann även med mina hästar under kvällen. Alla tre gick på lina, Fina och Sammi fick jobba lite inspända en stund var, ser oförskämt fräschach och fina ut, man kan bara hoppas att det håller i sig! Sammi som var mer vildhäst än tamhäst i tisdags, hade rull sadeltvångsrodeo innan jag ens slängt över benet (tack o lov för att jag inte kommit så långt!), fick jobba på en stund och såg ganska nöjd ut efteråt :)

Idag var jag uppe och fodrade hö till alla och släppte ut mina vid halv 8, mockade åt dom sen och efter det åt jag frukost. Satt sedan med lite "kontorsjobb" en stund innan jag gick ut och red en ponny. Därefter lite mer fix, lunch och intag av mina hästar. Longerade och hängde på Myran idag, lite spänd i början men duktig. Fina fick trimma på lite och kändes riktigt fin, lite trött kanske vilket inte är så konstigt. Blir lite lugnt för henne nu nån dag.
Hoppades på tamhäst istället för vildhingst om Sammi idag, det stämde fint och jag kunde jogga honom lite uppsuttet, fin kille! :)
Har sedan hållt träning från strax innan 16 fram till 19,30 med en paus för middag. :) Inne redan vid 20,30 och nu har jag duschat o fixat, snart väntar sängen och ännu en god natts sömn.
Avslutar med nga bilder, ska försöka ordna fler snarast :)


Stallet sett från mitt fönster :)


Jag och ridhuset har blivit kompisar!


Gullig liten vit!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0