Helgen

Har haft en synnerligen lugn helg. :) Igår var jag och Sammi ute på en långpromenad i det fina vädret, mys! Han är så sjukt pigg och laddad nu, börjar komma upp riktigt i kondition och så misstänker jag att hästarna precis som jag redan börjar märka av att det blir ljusare och ljusare på dagarna, så härligt! Idag nästan hoppade han ut ur stallet och busade hela vägen till hagen, glad kille!
Fina har gått lite på lina båda dagarna, bara lite lätt igår och jobbat lite mer idag. Nu har det blivit så lång vila för henne så hon får ta det lite lugnt. Skönt att veta att jag kommer ha ridhus på gården igen om bara en vecka, då kan man inte längre skylla på väder o vind :)

Har även hjälpt Barbro med Myran och Kalle igår o idag. Dom har också blivit lite åsidosatta pga förkylning och dåligt underlag, men nu har vi löst det så bra att dom får komma med mig till Delsbo i omgångar för att bli ordentligt inridna. Istället får Måns stanna hos Barbro, han blir en lyllos kille som får leka med sina nya favoritkompisar och gå i hennes fina hagar hela dagarna!
Hur som helst så satt jag på Kalle igår och idag har han löshoppat hos Gunilla. Myran hängde vi på igår och satt på idag.

Imorrn blir en ganska vanlig dag, Sammi ska ta det ganska lugnt ett par dagar till men behöver nog rastas lite för att inte hoppa ur skinnet fullständigt, Fina ska motioneras och detsamma gäller Kalle och Myran. :)


Sammi på promenad igår :)



Ett par suddiga bilder från i fredags :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0