Lite hektisk måndag

Full rulle här kan man säga! Fick en fråga om jag inte kunde skriva mer om jobbet och hästarna osv, hade jättegärna gjort det men har faktiskt inte hunnit, blir så sent på kvällarna så ska jag komma upp på mornarna får jag "snabb-blogga" lite :)
Lite kortfattat så jobbar jag åt en familj som har en drös barn, varav fyra tjejer som rider o tävlar på SM-nivå i hoppning och fälttävlan. Dom har precis byggt en anläggning här i Delsbo som ligger nga mil utanför Hudiksvall, där det finns ett stort stall med 20 boxar, ridhus osv. För tillfället har dom tolv ponnys (+ minishettisen Edith), och nga stora hästar är på ingång.
Jag rider en del och håller efter/rider till ponnyerna, och har också ansvarsdelen över det mesta man kan tänka sig såsom tränings/tävlingsplaneringar, att det rullar på i stallet för Jennie som jobbar som hästskötare, att grejerna hålls iordning osv. Man skulle kunna säga att jag gör lite allt möjligt :)
Fråga gärna om det är nåt ni undrar över, jag vet inte vad som är av intresse att veta men svarar gärna så fort jag får tid.

Idag efter att jag fodrat hö, släppt ut mina, mockat åt dom och ätit frukost så satte jag mig och fixade det sista inför veckoträningarna samt en inbjudan till Arnoldträningen den 11-12 februari, sista rycket nu och vi behöver några till ekipage för att få det att gå runt. Sedan gick jag ut och red två ponnys, den ena var lilla welshhingsten Jack som knappast är över 125cm hög, pytteliten med andra ord! Hur söt som helst, när jag blir rik ska jag köpa mig en liten ponnyhingst att rida o utbilda har jag kommit fram till.

En lite svettig Jack efter att ha släpat runt på mig ;)

När jag ridit klart Jack så var det hög tid att ta in mina hästar från hagen, äta lite lunch själv och sedan vänta på en IT-kille som skulle hjälpa mig att koppla min data till skrivare och scanner. Slutade med att jag gav upp väntandet och gick ner till stallet igen, hade alldeles för mycket kvar att göra ute för att sitta inne. Red en ponny till innan vi fick hjälp av snickarna att få på harven på traktorn, sen harvade jag ridhuset med våran lilla älsklingstraktor, måste ta en bild på den så ni får se - Den är helt grym och går att använda till allt man kan tänka sig! :) Den används bl.a. för att mocka stallet, helt suveränt att kunna köra rakt genom stallet och slippa hundra vändor med skottkärran.
När jag var klar med harvningen hade jag en lektion innan jag gick in och fick lite mat, därefter direkt ut igen - Red en till ponny och sedan joggade jag Sammi lite som var så fin! :) Lite otrimmad är han visserligen, men sålänge han är glad är jag glad :') Kom in strax efter 21, nu har jag duschat och fixat lite med datan. Har fått en egen scanner på mitt rum medan jag var ute också, fint! 

Nu ska jag sova, imorrn ska jag rida ett par ponnys och fixa inför träningarna för Gaby som börjar kl 17!
Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0