Lördag

Hur mycket snö kan det komma?? Trodde i min enfald att den här vintern skulle bli snöfattig, men icke. Här i Delsbo snöar det mest hela tiden, och om det inte snöar så är det ner mot -20 grader istället, varför göra det enkelt? :)
Har haft en ganska så bra lördag, alla hästar har iaf gått super! I förmiddags red jag bl.a. två ponnys, trimhoppade lite på volt och båda kändes fina. Sedan åkte vi iväg till Granngården och inhandlade lite grejer, hann med en sväng på Coop också innan vi åkte hemöver igen.
Eftermiddagen har till stor del ägnats åt att trimhoppa mina hästar och jobba lite mer Myran. Både Fina och Sammi har hoppat på volt och jobbat med en studsserie på långsidan. Fina är så otroligt okomplicerad i hoppningen men har lite mot sig i sin exteriör med långa bakben, så hon får det lite jobbigt i markarbetet fortfarande. Löser däremot varenda uppgift som har med hinder att göra utan att fundera, jag däremot funderar på vart hon har lärt sig allt för hon gör tametusan inte många fel :) Hur många nyblivna 4-åringar hoppar in i en studsserie med 4 studsar i galopp utan att ens blinka?!
Sammi är inte alltid lika smart ;) Även om han också är väldigt begåvad så krånglar han gärna till det för sig, bara att tex trava över tre travbommar kan vara svårt nog, det går i alla fall att lösa på många olika sätt! ;)
Han jobbade hur som helst på väldigt bra idag, och blev fantastiskt fin och lösgjord efter jobbet!

Förutom detta har jag fixat lite småsaker, ringa nga samtal och donat lite. Imorrn ska mina djur få gå ut på tur, jag ska rida ett par ponnys och hinna fixa en himla massa andra roliga saker! :)
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0