Söndag

En lång dag är till ända, var som vanligt i stallet strax efter 7 imorse, fixade klart åt mina och släppte ut dom innan jag gick in och åt frukost. Hjälpte Jennie med stallet sen innan vi försökte harva ridhuset.. Kom halvvägs, dvs fick på harven efter många om och men - Lyckades dock inte ställa in den rätt så harvningen uteblev. Nya tag imorrn!
Åkte sedan med Matilda till Ica och handlade, mycket mat blir det till så många personer som bor här..! Hemma vid 12, tog in mina hästar direkt, dom var inte så roade av att stå ute i snöstormen.... Åt sedan lite lunch innan vi hade ett litet möte, blev dock inte så litet eftersom att vi höll på i nästan tre timmar - Men vi fick mycket gjort och nu börjar det kännas som att vi nosar lite mer på struktur. Imorrn börjar snickarna att inreda sadelkammaren, det kommer bli sjukt bra!
Har ägnat kvällen åt att fixa i stallet och lina Sammi, som var vild! Jösses anåda, imorrn måste jag rida lite om han ska vara snäll på tisdag när Gaby kommer. Gaby kommer vara vår veckotränare här, varje tisdag ska hon få plåga oss, hur grymt som helst! Skulle lina Fina också men hon såg inte helt fräsch ut, misstänker att hon har vrickat/sträckt sig i hagen eller liknande, har haft några uppvisningar ovan mark idag.
Avslutade med att ha vattenläcka i stallet, en vattenkopp sprutade plötsligt vatten helt okontrollerat, lätt panik uppstod innan jag kom på hur man stängde av vattnet. Lätt lycka uppstod sedan när jag insåg att jag kunde få igång vattenkopparna i alla boxar förutom 3, där hästarna redan hade hinkar. Slapp alltså leta upp vattenhinkar till 17 hästar. Blev nästan lätt religös på kuppen, men bara nästan. ;)


Nu måste jag sova lite, imorrn ska jag rida fyra ponnys och fixa en del pappersjobb.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej! Kul att du börjat blogga lite mer igen! Skulle dock vilja veta lite mer om jobbet, alla ponnysarna osv. Blir lite svårt att hänga med och förstå vad som händer i din vardag när man inte har bakgrunden helt klar.

Hoppas du kan berätta lite mer om det, så blir det roligare läsning!

Terese

2012-01-23 @ 06:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0