Går på halvfart och magsjukeattack

Även om semester aldrig kommer bli min grej fullt ut så är det rätt skönt att gå lite på halvfart. Det här med att kunna lägga sig och ta en powernap mitt på dan är rätt nice faktiskt!
Igår fick Sammi vara med och svettas på dressyrträningen. Han var sjukt fin, har verkligen blivit så himla stark sista månaderna - Som en ny häst! Red lite olika lösgörande grejer och avslutade med att jobba ganska mycket förvänd galopp, nåt som jag tror att många av oss hoppryttare lätt glömmer, väldigt underskattat och väldigt bra!
På kvällen umgicks jag med lite finfolk, vi åt lite och var på "Vallen" som är typ ett utställe här i Delsbo som håller öppet varje onsdag i juli. Väldigt lugnt eftersom att alla skulle upp idag, men det var mysigt!

Imorse gick jag upp som vanligt och släppte ut mina hästar, kände mig lite konstig men tänkte inte så mkt på det, åt pyttelite frukost och sen red jag en ponny som jag börjat hoppa lite åt en familj. Hann bara komma hem igen innan helvetet bröt lös, har sedan legat i sängen/på golvet/suttit/stått/gått hela dagen med fruktansvärda magkramper som övergick i att magen tömde sig på allt sitt innehåll. Tack o lov gick det över efter typ 8 timmar, och det är inte välkommet tillbaka..
Mina hästar fick lite extra vila idag, det var egentligen bara Galax som skulle trimmats så det var rätt lugnt men jag stör mig ändå på när jag inte kan följa planen.
Imorgon ska jag vara helt pigg hade jag tänkt mig, då ska jag rida mina djur och pyssla på lite :)

Fina Wepzan på Breeders som 6-åring :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0