Helg-göra

Sista dagarna har rullat på som vanligt. Jag har ridit lite och fixat lite, ganska lugnt överlag. Mina hästar har haft en riktig "total makeover"-vecka med bästa hovisen Jörgen i måndags som fixade fina fötter på alla tre och bästa Tommy som kollade igenom dom i tisdags. Inga större fel på nån och nu är dom ännu fräschare o finare! :) Sammi är nästan alltid "felfri" när Tommy är på besök, rätt otroligt med tanke på att han ändå gått ganska mkt under våren. Den här gången hittades en tendens till början på svag låsning i höger fram precis som jag misstänkte, fixat och borta på ett par sekunder. Han har tidigare haft en bockhov på den hoven, vilket gör att han gärna reser upp sig i trakten och blir kort o spänd i musklerna i det benet, så det är nånting jag hela tiden får stretcha och massera för att hålla efter. Jörgen har gjort underverk med honom sedan han började sko när jag flyttade hit, guld värt att ha ett bra team runt hästarna!

Igår passade jag på att ordna lite "helg-göra" nu när jag ska vara hemma en hel helg.

Nu har jag att trimma på i helgen iaf! Finns ngt för alla hästarna, längst ner på volten ligger det även 5 upphöjda travbommar. Både Costa och Galax har redan jobbat travbommar och dom tre blåvita hinderna på långsidan. Räcke - oxer -räcke med 14m emellan, båda var lite springiga och olydiga i början på sina 4 korta språng men gjorde det väldigt enkelt efter några gånger. :)
Sammi har joggat lite idag för första gången sen tävlingarna på SRK för snart 2 veckor sedan. Han var alldeles för pigg, olydig och lång men kändes väldigt fräsch och GLAD! Kul, han får fortsätta ta det lite lugnt med uteritter och jogg nga dagar till så trimmar vi igång lagom till Gabyträningen på tisdag :)

Nu ska jag snart sova lite, imorrn ska en drös hästar ridas och jag ska försöka hinna städa lite här hemma.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0