Jobbmåndag!

Har varit riktigt motiverad idag! Var i stallet före 6 imorse, hade kort morgonmöte med Anna kl 7 och sen satte jag igång och red. Red fram till kl 12 med kort uppehåll för frukost. Sen åkte jag med Kim och hämtade vår 2-åriga B-ponny Lady som gått på bete hos Johanna. Nu har vi egna stora gräshagar där hon får gå med en annan unghäst och käka gräs. :)
Var tillbaka strax efter 13 och då åkte vi iväg och åt tillsammans med Johanna, sen tillbaka och linade en häst innan jag hjälpte Amanda att hoppa ett par ponnys som båda var fina!
Plötsligt var klockan över 16, jag linade Galax som var tokpigg trots att han trimmat ordentligt bra många dagar i sträck, tog en fikapaus och bestämde mig för att ta tag i klippning av Sammis ben som inte såg alltför tävlingsmässiga ut. Vet inte om jag eller flugorna var mest irriterande för stackarn men nu ser han lite mer välvårdad ut iaf!
Avslutade dagen med att rida Costa och Sammi ett lätt pass var. Costa joggade nga minuter på uteridbanan innan vi skrittade ut en sväng och Sammi fick nöja sig med en kort skrittrunda :)
Nu är klockan snart 22.30, dax att äta och sova.. Imorrn är det Gabyträning på kvällen med Costa och Sammi, sista genrep inför helgen kan man säga!
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0