Seg dag

Har varit sjukt trött och orkeslös idag, kännt mig lite halvmysko men milavägs bättre än igår iaf!
Varit vaken i intervaller skulle man kunna säga, fixade mina hästar imorse, sov ett par timmar, lunchfodrade och flyttade Costa från gräset till grushagarna mitt på dan eftersom att bromsarna är som tokiga ute på gräset när det blir varmt. Sov ett par timmar till innan jag gick upp och red Galax. Han fick hoppa en studsserie med 5 studsar och jobbade även en del på en oxer som jag hoppade på volt. Han gjorde båda övningarna riktigt bra på slutet faktiskt, kul!
Gick hem och vilade en stund till innan jag gick upp och tog tag i dom sista djuren. Red av av Hammarströms ponnyer och sedan fick Costa trimma en stund. Även hon fick jobba med studsserien, varierade den ganska mycket med olika höjder på bommarna osv. Riktigt fin på slutet!
Sammi fick avsluta dagen med lite skritt på grusvägarna som avslutades med att gå upp o ner i våran branta grässlänt nga gånger, chilldag för honom kan man säga. :)

Nu ska jag försöka äta lite mat, om jag överlever så blir det en liknande dag imorgon för hästarna, förutom att Sammi ska byta ut skritturen mot lite trimning!

Natti!

Kommentarer
Postat av: H

Har du tips på övningar/serier där man förbättrar hästens språng"kurva"? Samt även serier där man tränar upp styrkan.

2012-07-21 @ 10:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0