Sommaren har kommit

..Och nu har bromsar och andra små äckliga kryp vaknat till på riktigt också.. Hästarna har ett helvete ute i hagarna stora delar av dagen, jag tänkte faktiskt snart springa upp till stallet och ta in mina några timmar så dom får vila lite.
Igår tränade jag med Costa och Sammi för Gaby. Costa blir bara bättre och bättre och kändes riktigt fin vissa språng, hon har ett jättefint språng i kroppen men är fortfarande ganska svag och blir lätt lite "isär" och släpper ryggen.
Jättebra övningar igår för både henne och Sammi, mkt styrketräning med travhoppning och studsserie, kombination med hjälpbommar och ett par enkelhinder som sattes ihop i en bana och som då blev lika mkt lydighetsbana.
Sammi hade som vanligt svårt med sin travhoppning men försökte i alla fall, om än på många olika sätt ;) För övrigt så var han ganska grym, kändes sjukt fin på marken och hoppade väldigt fint mellan varven. Nu börjar han komma tillbaka i tävlingsform! :)

Idag är det dressyrträning, jag har inte bestämt om Sammi ska få svettas en dag till eller om det blir Galax som får en genomkörare, men lutar åt att jag tar lite extra hjälp med Sammi denna veckan och att Laxen får svettas senare idag ;)
Framförallt Sammi men även Costa får en rätt tuff vecka denna veckan för att verkligen komma i form, och sedan blir det lite lugnare arbete nästa vecka med hoppträning på tisdag och mest avcheckning dom andra dagarna inför Näset. :) 
Nu ska jag äta lite lunch och sen blir det full fart nga timmar!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0