Sundsvallshelgen

Hade en supermysig helg i Sundsvall som vanligt, hann träffa mycket folk och sitta hemma i soffan och bara chilla på kvällarna.
Tävlingsmässigt blev det också en himla bra helg. I fredags hoppade jag en 110 där han var fin och hoppade felfritt :) På lördagen hoppade han en 120, blev inte riktigt så bra förutsättningar som önskat efter att det ösregnat hela natten, banan stog under vatten när vi kom på morgonen och innan det var unghästarnas tur i 120 så var det mer eller mindre lervälling på den annars så fantastiska gräsbanan. Sammi kämpade helt otroligt bra och hoppade felfritt igen på en lång bana med 11 hinder och 13 språng. Fantastiska lilla häst, han var så trött så att han nästan la sig ner när jag ställde upp honom i duschspiltan efteråt!
På söndagen fanns det bara 120 som lägst och eftersom att solen sken hela dagen så kändes det rätt ok att ge dom en bra avslutning där ändå. Dock hann vädret ändra sig lagom tills jag började sadla, regnet öste ner igen och innan det var dax att hoppa så kan man säga att det var lervälling igen..... Sammi var trött och kämpade väl, fick ett stopp in i en kombination som stog framför domartornet men hoppade sedan snällt vidare ett par språng innan jag valde att utgå. Fanns liksom ingen idé att utsätta honom för fler språng på den banan när vi inte var felfria.
Är hur som helst så himla nöjd med helgen, nu tar vi minisemester ett par veckor med skritt i skogen och mys i hagen, så får dom andra djuren trimma på lite extra istället! ;)



Foto: Sara Heed



Foto: Emma Scherdin

Dom andra två rackarna har tränat för Gaby idag på morgonen, båda var himla duktiga faktiskt! :) Galax hoppade så att jag höll på att ramla av mellan varven och Costa kändes spänstig till tusen!
Nu ska jag ut och skritta Sammi en runda :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0