Sundsvalls-weekend!

Veckan har varit ganska blandad kan man säga, har hänt många roliga saker men tyvärr har vi också fått ta bort fina lilla Måns. :(

Finaste lilla Månsa

I torsdags fick jag hem en ny häst för utbildning/tävling, ett jättetrevligt litet sto e. Castillo-Who Knows xx. Hon är 7 år men har haft föl, och har inte gjort så mycket ännu. Har hunnit känna lite på henne och är redan lite kär, passar mig som handen i handsken och är fantastiskt trevlig på alla sätt och vis. :)

Costaryka

Helgen har tillbringats i Sundsvall där jag både hunnit tävla och umgås med underbara vänner :) Sammi är verkligen helt fantastisk att ha med på tävling, han känner sig som hemma överallt och är inte ett dugg stökig. Igår eftermiddag hittade jag honom lugnt sovandes i boxen i sin vanliga stil ;)
Red bara en 1m igår, han var rätt spänd sen förra helgen när han landade i ett hinder, och det krävdes en del övertalning på första oxern innan han bestämde sig för att bita i det sura äpplet och hoppa klart banan :)
Idag fick han gå både 90 och 1m för att få nga riktigt enkla rundor i kroppen och för att känna att det släppte lite för honom. Han hoppade felfritt i båda och det fanns inga tendenser till att balla ur, så himla skönt :) Till andra klassen hade han taggat till ordentligt och var väldans het på gröten....... Filmningen har misslyckats totalt i helgen men jag kan bjussa på 3 hinder från 1m idag (sen ringde telefonen och kameran stängdes av, jag älskar elektronik!).
Den bortskämda lilla hästen har förresten fått en Eric LeTixerant-sadelgjord, jag vill inte minnas vad den kostade men måste erkänna att han faktiskt inte haft nga direkta sadeltvångstendenser på hela helgen förutom nga smågrejer, väl investerade pengar med andra ord...

 
Lille skutt är lite vild!

Var helt slut när jag åkte hem, har varit halvdöd hela eftermiddan och skulle sova tidigt ikväll, men efter en kvart powenap har jag poppat musik och varit allmänt lycklig över mina fina, älskade hästar hela kvällen istället! :)
Nu ska jag sova, imorrn är början på ännu en ny vecka som avslutas med ponnytävling i Bollnäs med 10 ponnys, full fart!! :)
Natti :)


Kommentarer
Postat av: Lina holmbom

Usch vad tråkigt med lilla Måns :/ Vi tog bort vår b-ponny i torsdag. Han såg väldigt taggad och fin ut i 1 meter Sammi! =)

2012-03-12 @ 13:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0