Tävlingstajm, igen

Ännu en kväll innan tävling, för en gångs skull var vi klara i stallet redan vid 20-tiden så nu har jag både hunnit äta och duscha :)
Stog hela förmiddagen och hjälpte tjejerna i ridhuset med alla ponnys som ska tävla imorgon. Dom ser fina ut hela högen, så det ser lovande ut! Hjälpte lilla Ingemar också som ska göra sin tävlingsdebut om några veckor, han hoppade en liten bana i galopp idag utan några som helst problem :)
Efter lunch har jag ridit lite. Cougar som ska tävla imorgon fick trimhoppa lite och kändes fin, BB fick lufta sig lite och var galet piggelin, Costa fick också hon trimhoppa och fick till det riktigt bra på slutet! Vilken liten gummiboll det är! :)

Fina Costa!

Sammi känns så jäkla fin just nu! Igår trimmade vi dressyr för fulla muggar, ska vi nu testa på att tävla en gång så måste vi ju göra det fulländat.... Han har blivit jättemycket starkare sista veckorna och man känner sig mest som en prinsessa när man åker runt :) Idag har han hoppat lite, var ovanligt lugn och koncenterad och hade ffa inga tendenser alls till sadeltvång, jag säger det än en gång.. Den nya sadelgjorden är bästa investeringen någonsin!
Nu ska jag sova, imorrn åker vi med "bara" åtta ponnys till Bollnäs på tävling.
Natti

Kommentarer
Postat av: Lina holmbom

Jag tycker också att den sadelgjorden är super! Har haft min sen i somras och nu är det bara den jag använder ;)

2012-03-18 @ 08:55:46
URL: http://blog.skrotpilot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0