Det börjar bli ordning

Känns som att jag börjar komma in i en period i livet där det är lite ordning igen. Eller ja, jag väljer att tro det iaf :) Fina ska sättas igång lite försiktigt igen, håller det inte nu så betäcks hon förhoppningsvis för att få en riktigt lång vila. Idag var hon så lugn och snäll att jag kunde skritta henne uppsuttet i ridhuset, hoppas hon fortsätter på det här spåret ;)
Costa jobbade på lina idag och såg fin ut :) Hann med ett gäng ponnyer på förmiddan som också var fina.

Joggat Sammi på kvällen. Han känns så galet bra nu, känns som att det hänt massor bara sen förra veckans Gabyträning när jag fick nga "aha-upplevelser" i markarbetet :) Nu har vi fått honom lugn och avspänd, och jag har börjat kunna växla tempo och form hela tiden för att han ska hålla sig koncentrerad och på hjälperna. Tror det till stor del är denna förändring av jobbet hemma som gjorde att han kändes så fin i Tierp i helgen, och om skillnaden var så stor efter tre dagar så kan det ju inte annat än bli ännu grymmare om ett par månader! :)

Nu ska jag sova, imorrn är det bl.a. Gabyträning :)) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0