Fina dagar

Har haft några fina dagar med bra väder, det underlättar verkligen så himla mycket när vädergudarna är på bra humör! :)
Gabyträningen i tisdags gick bra. Jag hoppade en av Selmas nya ponnyer i första gruppen, en jättefin 5-åring som är tänkt att bli hennes fälttävlansstjärna om några år. Den är grön men väldigt komplett med både bra exteriör, bra gångarter och ett trevligt språng.
Sedan hoppade jag Costa som var lite springig i början men som blev bättre på slutet när hon slutade överhoppa sig och istället hoppade lite rundare. Blir så mycket enklare att landa i nån slags balans då.. Hon är helt klart fantastiskt spänstig, det bara smattrar i backen när hon stampar ifrån!
Avslutade med Sammi som var jätteduktig! Han höll sig i skinnet hela tiden, vi hoppade en lägre "lydighetsbana" där alla distanser utom en var åt det korta hållet, den långa distansen kom redan mellan hinder nr 2 och 3 där vi hoppade räcke och sedan 6 galoppsprång ganska rejält framåt till en överbyggd "vattengrav" med stora vattenmattan. Trots att man fick fläska på ganska bra dit så gick det smärtfritt att sedan rida på dom korta distanserna! :)

Igår och idag har varit ganska vanliga dagar, jag har trimmat en hög ponnyer idag och avslutade med att skritta ut Sammi en lång runda, mys! Ännu gladare blir man av att jag kunde hoppa upp precis utanför stalldörren och skritta iväg på långa tyglar, det tar sig! ;)
Nu ska jag gå ut och fodra lite snart, ikväll blir det chill med godispåsen :)
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0