Härlig helg!

Vilken grym helg jag har haft! I fredags tjuvstartade jag med att flytta ungefär hälften av alla mina saker till nya huset där jag numera bor tsm med ett par andra som jobbar här. Hur mysigt som helst!
Avslutade eftermiddan med att trimma Sammi inför tävlingen, han var lite laddad och fick jobba en stund, men känns rätt grym för övrigt! :) Bästa mammsen rullade in och vi var iväg och handlade lite, hade sen myskväll med mat och prat om allt och inget.
Igår åkte vi mot Tierp vid 11-snåret, jag red en 110 som var sista klassen så det var lugnt på morgonen :)
Och vilken bra tävling det blev!! Sammi var så sjukt fin redan på framridningen, sen att han garanterat var vildast på framhoppningen får man ta med en nypa salt.. ;) Han satsade på att skjuta en meter över hinder på 80cm och sedan göra lite akrobatiska konster när han landat på andra sidan, tur för honom att jag inte hamnade i leran, hade blivit minst sagt blött.... Hade god tid på mig så jag hann hoppa fram ett antal språng på små hinder så att han fick dämpa sig lite, och sen gick han in och gjorde en kanonrunda på banan! :) Het är han och kommer säkert alltid att vara till viss del, men det här var nog första gången som jag kände att jag kunde rida honom runt banan till min plan och inte bara försöka överleva till mål ;) Fick ett skitnedslag redan på 3an som var ett räcke ur en dogleg där han blev lite väl snabb och inte hoppade igenom språnget utan tog den med bakfoten. Sen hoppade han så att det räckte och blev över, tänkte inte toucha en bom till......

<3

Idag har jag haft lite träningar med barnen som var duktiga :) Har sedan ridit lite och promenerat med Sammi en runda. Nu myser jag i huset med Johanna, snart kvällsfodring och sedan tidig kväll för mig med!
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0