Långhelg i Bollnäs

Har varit en riktig långhelg i Bollnäs. Ponnytävlingar fredag-lördag med omg 2 och 3 i Elitallsvenskan. Tjejerna lyckades till sist, lite tack vare Bollnäs vinst i sista omgången, ta sig vidare till Strömsholm och SM-lagfinal!
Idag har det varit dom stora hästarnas tur, så jag har varit där och ridit en 110 på Sammi. Ibland gör han skäl för sitt annars ganska skrattretande smeknamn Vildhingsten, och idag var en sån dag ;) Det brallades och sadeltvångades hej vilt mellan varven kan man säga.
Efter en lite skakig början där han efter 1an inledde med att bralla och sedan blev spänd och fick lite sadeltvång så styrde jag ifrån på tvåan när jag hamnade i ett mellanläge. Sen repade det sig ganska bra och han hoppade felfritt hela banan runt, lite het men ändå inte alltför tokigt. :)
Det känns verkligen som att det börjar släppa med honom nu, även när han blir såhär het så går det att reglera och rida honom mellan hinderna, det underlättar...!

Nu är jag så galet trött, ska alldeles bestämt gå och sova en stund innan jag ska upp till stallet och göra klart.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0