Mördarhäst möter mördarkossor

Sammi har gått och blivit mördarhäst. Han tar död på allt som går att stoppa i munnen, benlindor är ett omöjligt ont - Dom är strimlade på mindre än en timme och hinner inte göra mer nytta än att vara leksak. Numera mördar han även täcken, inatt har han knäppt upp alla spännen (kryssgjordar + snabbknäppen fram) på sitt nya sommartäcke från Horseware, badat det i spånet och som pricken över I:et gjort bitmärken och dragit loss det man fäster spännena i, allt för att slippa se just det täcket igen! ;) Tur att jag tycker så mycket om honom.....
På våran tur i skogen idag var han inte så tuff däremot, han har väl antagligen aldrig varit rätt för nånting förutom nån shetlandsponny ibland när vi är ute, men idag stog vi plötsligt nästan mitt i en koflock, då gick det fort - Åt fel håll!
Tänkte lite optimistiskt att jag skulle kunna leda honom förbi när vi väl fick lite kontakt med varandra igen, visade sig vara en ganska dum idé med bara tyglar att hålla i ;) Har "på äldre dar" lär mig att jag inte är odödlig så tog samma väg hem igen istället, nu vet vi iaf att den vägen inte är att föredra. :)

Hästarna som har trimmat i ridhuset har varit fina allihopa idag, Costa känns fortsatt fantastiskt fin igen, så roligt!
Kvällen har tillbringats på styrelsemöte med nya klubben som bildas här, det är ett härligt gäng och det finns många roliga planer!
Nu ska jag sova, imorrn blir det full fart med trim på dan och hoppträning för Gaby på kvällen! :)
Natti!

Kommentarer
Postat av: Christine

Hej!

Jag jobbar på Börjedals Gård för Janne o Anita. Red lilla Costa Rica mkt under hösten o vintern innan hon åkte. Anita tipsade om bloggen så man kan följa henne lite :) Hon är en så otroligt fin häst, hoppas att hon sköter sig bra där uppe i hälsingland! Lycka till med allt! :)

2012-05-10 @ 09:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0