Gamla hästar - Spader Dam

Under hösten 2006 när min D-ponny Bisse var skadad så hjälpte bästa Lasse Berglund mig att ordna en stor häst som jag kunde låna. Jag hade tränat för Lasse nästan varje månad under något års tid och det var tack vare honom som vi inte fortsatte på ponnyspåret osv..
Vi åkte ner till Jönköping och hämtade Spader Dam, ett sto f.99 e. Jeopardy-Gibraltar, som ägdes av uppfödaren Karin Wiklert (som vi senare kom att köpa Wepzy av). Till en början lånade jag "Damen" av Karin, men när vi fick ta bort Bisse så valde vi att köpa henne. Visade sig dock att hon inte var helt ok, vi valde att chansa ändå eftersom att vi tyckte så otroligt mycket om henne och eftersom att vi fick till en bra deal. Damen tog mig från 90cm-klass till start i 120 på två veckor, från att aldrig ha ridit mer än 1m på ponny så var det ett stort steg.
Efter några veterinärbesök under vintern så red jag Damen hela vår-och sommarsäsongen 2007, red många klasser upp till 125cm innan hon tyvärr blev halt igen. Eftersom att hennes skadebekymmer kom tillbaka och var svåra att hålla i schakt så vågade vi inte chansa denna gången också utan Damen fick åka tillbaka till sin ägare.
Ett tag efter att vi lämnat tillbaka henne så åkte hon tyvärr på en senskada och kom aldrig tillbaka till banorna igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

När damen var en dag gammal så hade ja min praktik hos Karin, sån tvådagars praktik man hade i sexan :) ja döpte min kanin sen till spader dam :)

2012-11-03 @ 09:26:04
Postat av: Alex

Fina Damen! Saknad av många skulle jag säga. Hoppas att allt är bra med dig!

2012-11-10 @ 22:57:06
URL: http://alex.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0