Halvchill

Har haft det lite halvt chill idag faktiskt, haft hjälp av gulliga Alicia så allt har gått jättesnabbt! :) Hästarna har haft det chill dom med, dom flesta har bara rastat sig lite på lina eller lösa i ridhuset. :) Några av 3-åringarna fick gå lite inspända på lina. Tycker oftast det blir mycket enklare för dom att förstå styrningen när dom accepterat att det är något som håller lite i bettet, ganska logiskt egentligen, så har använt mig en hel del av detta i höst. För er som undrar så har jag bara helt vanliga inspänningar, sätter dom så löst det går till en början, och oftast börjar jag med att ta bara sätta inspänning på yttersidan först för att se så att det inte blir en jättereaktion. I en förlängning när dom är såpass ridna att det går att gasa/bromsa och svänga så kan jag använda mig av att longera dom lite lätt inspända för att dom ska få hjälp att hitta formen, men det är alltså inte syftet dom första gångerna.
 
Var klar redan vid halv 4, åkte och köpte godis och har sedan slappat några timmar innan kvällsfodringen. Nu är jag inne igen, ska se solsidan och duscha innan det blir tidigt i säng. Imorgon är det ny vecka igen, betyder ny fart med småhästarna och allt annat :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0