Pigga grabbar

Lite halvstressig morgon och förmiddag, förutom stallsysslorna så förberedde vi en såld häst för avfart mot Holland. När den hade åkt mot nya äventyr så jobbade jag och Amanda med 3-årsstona Stjärna och Liten. Båda var superduktiga idag :)
Linade ett par hästar och släppte nga i ridhuset innan vi lunchade hästarna. Därefter tog även jag lunch innan jag red fyra hästar till. Började med Betty och Galax som fick trimma lite lätt, dom var lite pigga i början men blev fina efter hand, ska försöka hinna trimma dom lite imorgon igen så är dom nog lite mer rastade redan från början.
Fortsatte med Skurtan och Sammi som fick sitt första pass efter drygt tre veckors vila, rätt spännande med två 5-årshingstar som båda har lite sadeltvång. Dom fick inleda lite på lina båda två för säkerhets skull,  Skurtan skötte sig jättebra  - Pigg som tusan men vi tog oss några varv i alla gångarter :) Sammi däremot skulle som alltid vara värst, han kändes som en inridningshäst med sadeltvång. Jag kunde inte styra och defintivt inte gasa, sålänge jag höll fötterna rakt ut, inte tog i tyglarna och bara smackade lite försiktigt så lyckades vi trava några varv i nån slags "sadeltvångstrav" ;) Dessutom blev han totalt livrädd när Daisy kom in med en helt vanlig röd jacka i ridhuset, hon kom inte närmare än 15 meter och sen fick den jackan placeras bakom sargen.. Jaja, på't igen imorgon, då kanske vi lyckas testa lite galopp också. :)
Idag var vi en bit ifrån tävlingsform.. :)
 
Avslutade kvällen med att kvällsmocka lite och fodra, nu har jag ätit god mat som Rickard hade fixat åt oss och tjattrat i telefon en stund, snart dax att sova :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0