Full fredag

Har haft fullt upp idag kan man säga, det har gått i ett sedan imorse. Jag och Amanda inledde dagen med att göra småhingstarna, börjar bli en vana - En ganska bra sådan också eftersom att man blir så glad av dom :)) Corum och Chanel har travat med ryttare idag, så himla duktiga!! Calle har förstått det här med longering nu verkar det som och har haft fast gjord på sig idag också. Nu är han redo för att börja inridningen "på riktigt" också.
Direkt när vi var klara med dom fixade vi ridhuset så att det blev fint, sen trimmade jag fina 43an som är så galet vild och glad just nu, ännu en häst som man blir sådär tokigt glad av att rida! :)
Efter lunchen hann jag med fem hästar till, vardagslyxade med Kungen, hoppade lite med Clintan, Cristallen och Skurtan och trimmade Benji. Rätt spännande att hoppa in 3-åringar måste jag säga, börjar bli några stycken nu och man vet liksom aldrig vad som händer ;) Jag minns att Clintans fina mamma Daisy gjorde nga tvärvändningar åt fel håll efter hinder i början av sin karriär (hammarö Elin, glömmer det typ aldrig!), Clintan visade att det går lite i arv idag ;) Till skillnad från Elin (haha) så satt jag faktiskt kvar :) Efter den lilla missräkningen så var han rätt grym! Cristallen och Skurtan var också duktig, liksom Benji, han börjar bli så fin!
Sammi körde egenrastning i ridhuset, uppskattat kan man säga, nu har vi avslutat kvällen med god sallad och X-factor på tv. Natti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0