Grabbarna C

Lätt trött i kroppen efter tre timmars torvande igår, förutom detta så har det varit en grym dag, fy fasen vad jag är bortskämd! :) Efter morgonsysslorna så gjorde jag och Amanda unghingstarna, numera kallade "Grabbarna C". Dom är så duktiga alla tre, idag har jag suttit och skrittat en kort bit på Corum och Chanel. Calle har ju inte varit inne lika länge och fick fortsätta jobba med longeringen, duktig han med! :)
Sen gick jag en kort promenad med Sammi innan jag trimmade lite på Benji som blir bättre för varje dag, kommer bli en riktigt fin häst när han växt i sin stora kropp :) Hann med Galax också innan lunchen, jobbade som vanligt med tempoväxlingar under hela ridpasset och la idag galopparbetet över en bom på medellinjen där jag kunde växla varv på en åttvolt hela tiden. Supernyttigt då han lätt tappar balansen i galoppombytena men bommen gjorde att han fick lite hjälp med balansen, samtidigt som jag fick träna ögat lite :)
Laxen :)
 
Efter lunchen började jag med att jogga Digital, lite vardagslyx när Elin är borta kan man säga :)) Joggade sedan 43an som var lätt vild och lycklig idag igen innan jag trimmade Clintan som var super!
Var klar innan 17.30 och passade sedan på att pyssla lite extra med småttingarna, ryckte manarna på Corum och Chanel, klippte nackar och svansar. Nu ser dom snart ut som riktiga hästar!
Chanels man var halvt uppäten och står åt alla håll så han får nog önska sig lite vax av sin matte när hon kommer hem så att han kan fixa frillan...
 
Avslutade kvällen med att släppa Sammi en stund i ridhuset medan jag mockade o fixade lite där, nu ska jag duscha och sova, på't igen imorgon!
Natti
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0