Inspiration

Trots att jag i år inte är på plats i Flyinge så får jag en grym inspirationskick av att följa onlineresultaten och se Elin rida runda efter runda felfritt. Idag var 5 av hennes 7 starter felfria. Samtliga hästar som står och tränas här på Loviseholm var felfria, så himla grymt, om jag någonsin blir hälften så bra så är jag lycklig för resten av livet! :)
Jag har ridit rakt fram mellan två bommar på några hästar för att försöka uppnå någon slags förbättring i min ridning. Måste börja ställa högre krav på min egen prestation, att bara pricka bommen eller hindret är ju egentligen inte jättesvårt men att göra det i den galopp man önskar, och med den avsprångspunkt man önskar är lite svårare. Jag rider gärna lite in i hinderna, men måste tvinga mig själv att kunna rida i en jämn galopp och låta avsprångspunkten komma längre ifrån hindret istället. Sammi som visserligen hoppar tekniskt rätt dåligt "jämt" hoppar katastrof så fort jag lyckas åstadkomma detta, så det är verkligen en styrkegrej som han ska få jobba med i vinter... :)
Han fick förresten hoppa lite idag på kvällen tilllsammans med Moa och Mia när dom var här, trodde nog att han var på lekskola stundtals kan man säga.. Men han är glad iaf! Blir lite mer trimhoppning för honom den här veckan så att han får komma lite mer inom ramen igen.
 
Småpojkarna har jobbat på bra idag också, fortsättning följer imorgon!
Natti :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte utveckla lite varför du tycker sammi hoppar teknikmässigt dåligt?
Hur skulle han hoppa istället?

Superbra blogg!:)

Svar: Tack! Det kommer ett inlägg om detta imorgon om jag får tid :))
Linn

2012-10-05 @ 13:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0