Lång bra dag

Känns som att den här dagen har varit oändligt lång, och ändå hade den gärna fått innehålla några timmar till.. I förmiddags började vi med småhingstarna, idag travade även Chanel snällt runt fyrkanten med mig på utan att ha nån springandes i livlinan ;) Dom är så duktiga småpojkarna!
Sedan red jag Betty, Galax och Skurtan innan lunchen, blev rätt bra till slut med alla tre. Klämde i mig massa goda pannkakor till lunch som bästa Claudia hade fixat åt oss, hon lagar så galet god mat till oss om dagarna, jag har växt i alla kläder sen jag kom tillbaka hit kan jag lova.. ;)
Efter lunchen red jag först Benji som var superduktig! Sen red jag ut en sväng på fina Starlight tillsammans med vår praktikant Anna :)
Har hoppat Sammi på kvällen för Elin, grymt bra som vanligt med superövningar, idag fick till och med Sammi svettas lite :)) Först mycket trimning där vi la volter runt  5st hinder på en långsida, där jag hela tiden fick tänka på att rida honom väldigt samlat men ändå försöka hålla galoppen väldigt "platt" och jämn. Var ganska lätt åt vänster men åt höger var det inte lika enkelt att få alla delar att funka samtidigt. Nu har vi lite att träna på efter vilan i vinter!! :) Hoppade sedan en superkonstig serpentinbåge som jag måste rita för att förklara, får bli ett senare problem, var hur som helst helt grymt bra och galet svårt! Avslutade med att hoppa en 5-kombination, räcken med 2 språng emellan. Fokus på att rida rakt och få det att flyta jämnt utan att dom rann iväg. Fina Sammi jobbade på bra och kändes jättefin :)
 
Nu är jag inne, har druckit varm choklad och nästa anhalt bli sängen, trött tjej... Imorrn är det Arnoldträning o sådära, ser ut att bli en till lång och bra dag! :)
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0