Gamla hästar - Chimair

Mamma bestämde sig våren 2001 för att det var dax för mig att få en egen ponny. Vi åkte ner till Linköping för att prova "Chim" som var ett welshsto född 1990, 136cm hög. Hon hade gått MSV hoppning som 7-åring tror jag men därefter gått som ren läromästare upp till LB. Vi bestämde oss fort för att detta var ponnyn för oss och hon kom hem till mig i april. Jag hade sedan mer än 2 år ihop med denna roliga ponny, hon var den som fick börja lära mig vad ridning egentligen går ut på. På tävlingsbanan var hon en klocka i dom lägsta klasserna, i alla fall dom dagarna hon var på humör, och vi hade massor av vinster och placeringar upp till LB i både hoppning och dressyr.
Hösten 2003 var det dax för mig att gå vidare till större ponny och Chim såldes till en familj i Sundsvall som också dom hade mycket roligt med henne :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0