Gamla hästar - Skogsdala Rödluvan

Malin ville att jag skulle berätta lite om mina gamla hästar, så då gör jag väl det.. :)
 
Skogsdala Rödluvan var ett gotlandsruss som jag fick på foder när jag var 10 år. Hon var född -96 och var bara 4 år när hon kom till mig. Såhär i efterhand är det nog den enda häst som mamma ångrar att hon satt i händerna på mig... Rödluvan var varken speciellt snäll eller ovanlig begåvad, det var ett litet fuxsto som hade minst sagt bestämda åsikter. Jag minns mest bara att hon jämt försökte bocka av mig och att jag var totalt livrädd för henne ;) Det är nog faktiskt den enda hästen som nästan fått mig att vilja sluta rida, men eftersom att jag har världens bästa mamma så räddade hon upp situationen och lämnade tillbaka Rödluvan efter ungefär ett halvår. :)
Har tyvärr inga bilder på denna lilla hästen, men kanske att mammsen kan rota fram nån?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina holmbom

Haha henne minns jag faktiskt! :p

2012-09-24 @ 09:24:30
URL: http://skrotpilot.blogg.se
Postat av: Camilla

Världens vackraste ponny enligt vissa andra ;)

Camilla som hade hand om rödluvan (eller Tuttis som hon kallades) från 7 månaders ålder :)

2012-09-24 @ 15:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0