Packardag

Har ägnat nästan hela dagen åt att städa lastbilen, packa den och tvätta det sista som ska med. Lite extra pyssel eftersom att det mesta som behövs i Flyinge nästa vecka också ska packas nu då lastbilen inte kommer hem emellan tävlingarna. Nu börjar det i alla fall bli klart, imorgon styr Elin kosan mot Belgien och Unghäst-VM tillsammans med dom fina 5-åringarna Sputnik VT och Lex Zuké AL. :)
Efter en något sen lunch så red Elin igenom ett hästar och jag trimmade Sammi lite ordentligt. Det blir lite svårt med honom, för jag tycker 99 dagar av 100 att han känns helt grym, och det blir lätt aldrig att man "höjer nivån" och ökar kraven, nu tycker jag ändå att jag gjort det sista veckorna sen jag kom hit i lagom mängd då jag samtidigt ändrat om lite i min ridning. För att tala klarspråk så är jag säkert alldeles för snäll med honom, men är det någon stor kvalité som han faktiskt har så är det att han är oerhört ridbar i grund och botten. Han är väldigt ambitiös, han har otrolig lätt för att korta och länga sig, han har en bra mun osv, allt detta gör honom så rolig att rida varje dag! Hur som helst så jobbade jag mycket idag med att öka galoppen och släppa ut honom ganska rejält, för att sedan komma tillbaka och minska både rakt fram och in på lite mindre volter, och sedan släppa ut igen osv. Avslutade med att bara rida honom väldigt jämn en liten stund utan att låta honom rinna iväg åt nåt håll.
Han har lite "gjort det han ska i år", dvs han har ingen viktig tävling kvar och nu ser jag honom lite som en 6-åring; han ska förberedas för nästa säsong som kommer kräva väldigt mycket mer än det han har gjort i år och allt han gör nu är bara ett steg mot det som ska ske under nästa säsong :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj åker Elin ner alldeles själv till vm och flyinge?? :o

2012-09-23 @ 21:32:42
Postat av: Anonym

Oj åker Elin ner alldeles själv till vm och flyinge?? :o

Svar: Till VM samåker hon med ett par andra och i Flyinge kommer hon ha hästskötare med sig :)
Linn

2012-09-23 @ 21:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0