Tävlingshelg

Har haft så galet mycket att göra hela veckan, jobbat typ hela tiden kan man säga och dom minuterna när jag haft tid över har det funnits en del att planera och fixa inför annat..
Igår var vi i timrå på ponnytävling, klev upp 05 och kom hem kl 20 på kvällen.. Lång dag blev det, och att det dessutom ösregnade hela tiden gjorde väl kanske inte saken bättre. Tack och lov var framridning och framhoppning inomhus, underlättade en hel del :)) Blev några "debuter" för min del såhär på äldre dar, gjorde min första tävling på B-ponny (!) och även min första start i MSV på ponny.. Jag hade inte många goda ponnyår som yngre om man säger så :)
Lilla Silver hoppade i alla fall felfritt i både LB och LA, så himla fin! Har blivit lite av en favorit, en riktig kompis när han litar på ryttaren. C-ponnyn Muskot hoppade också smått grymt och var felfri i LB och hade ett nedslag i LA. Fina BB hoppade felfritt i LA och debuterade MSV med ett nedslag, så häftig ponny!
På kvällen när vi kom hem så fick jag rida Sammi och packa o fixa inför idag, Klara gjorde sin första tävling på storhäst och jag hängde med som coach och tog med Sammi på samma gång så fick han gå en runda. Det var behövligt kan man säga, han var galet laddad och blev tokhet på banan - Han tycker definitivt att tävling har blivit en hejjig grej och tröttna på att lattja runt hela banorna verkar inte finnas i tanken.. :) Hade ett nedslag redan på tvåan när han fick alldeles för bråttom men hade ändå en bra känsla banan runt, följde planen och även om han inte hoppade speciellt bra så väger han upp det med sin försiktighet.
 
Nu ska jag chilla en stund och sen fodra, kanske får lite besök av Johanna ikväll så ska vi fika och prata strunt och sen ska jag soooova! Nu blir det ett par hektiska dagar...
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0