Full fart, men jag gillar't!

Bloggen har fått vara lite åsidosatt i veckan, har haft bättre saker för mig än att sitta vid datorn med stallet fullt av hästar :)
Dom sköter sig finfint överlag allihop, tror att jag också sköter mig överlag ;) Igår tillbringade jag 15 timmar i stallet, gick ut 06 och kom in vid 21, solen sken hela dagen och hästarna var rätt grymma, gick in med lätta steg på kvällen :)
Har några extra utbildningshästar medan Elin är borta, förutom gulliga lilla Kulan så är det en fin 3-årig hingst e. Contendro I-Cortez och ett jättetrevligt 6-årigt sto e. Silvano. Känns som att alla tre utvecklas på rätt håll så det är roligt! :)
Idag inledde jag efter dagliga morgonsysslor med att rida på en så sjukt fin 3-årig dressyrhäst e. Don Romantic-Amiral. Ska visa honom på ridprovet på 3-årstestet, var tredje gången jag red honom nu och det är en ren fröjd efter fint förarbete av hans ägare :) Ibland förstår man liksom tjusningen med att hålla på med dressyr :) Till saken hör att det antagligen ser fantastiskt roligt ut med mig i dressyrsadel på en häst som i princip travar mig ur sadeln.... ;)
 
Sammi mår finfint efter sin lilla operation, han är minst lika pigg som vanligt och fattar mest inte varför dagarna bara består av utgång i liten hage och skrittpromenader.
Nu ska jag sova, imorrn har jag lyxhjälp av Alicia igen, länge leve helgerna!
Tjingeling :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0