Långa dagar

Det har precis som förväntat blivit långa dagar i Eskilstuna på Sundbholmstravets fina anläggning. Jättefin tävlingsplats helt klart och vi har inte direkt lidit även om resultaten inte alls varit fantastiska. Skurt fick bara hoppa en 120 i fredags, han var rätt stökig överlag så kändes onödigt att ta med honom fler dagar. Blir jobbigt för honom att stå i lastbilen och vänta hela dagar. Hoppade dock fint varvet runt :)
Sammi kändes fantastiskt fin dagarna innan så bestämde mig i sista sekund för att låta honom följa med på lördagen, litegrann på vinst eller förlust eftersom att jag inte tänkt att han skulle tävlat föränn i Kumla om två veckor. Han blev dock som många andra rätt spänd och laddad på dom stora ytorna, och när han som redan i grunden är rätt spänd och laddad på tävling blir ännu värre så blir det rent ut sagt fara för allmänheten, jag tog ut honom från framhoppningen efter bara ett par misslyckade varv i trav.. Hade antagligen inte lyckats sitta kvar och att försöka få honom att hoppa så lugnt och avspänt som möjligt när han är i det tillståndet är så omöjligt som något kan bli :)
 
Idag har vi haft en riktigt chilldag, blev inga starter i Eskilstuna och jag och våran praktikant Natta har linat ett gäng hästar på förmiddan och sen gjort så lite som man bara kan resten av dagen. Nu är allt färdigfodrat och vi ska snart gå in och kvällsfika lite :) Jag är fortfarande lite grinig över att min planerade uteritt i det fina vädret på Sammi uteblev eftersom att han lägligt tagit av sig en sko i hagen..
 
Lyckopiller i levande form <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0