Uppföljning av gårdagens funderingar

Funderat lite ytterligare över livet sen igår, känns som att jag är rätt säker på vad jag vill och vart jag vill komma. Livet ändras visserligen ibland och målen kan därmed se annorlunda ut längre fram i tiden, men det är ändå nånstans viktigt att ha ett mål att jobba mot.
Såg en hel del klasser från Gbg i helgen. Konstaterade än en gång att jag inte har några mål och ambitioner att tävla på yttersta internationell elitnivå. Även om så hade varit fallet så hade det i mitt fall varit ganska orealistiskt, och även om man måste få ha orealistiska mål så fixar inte jag riktigt att sträva mot något som jag antagligen aldrig kommer uppnå.
Något jag däremot i ganska många år nu varit säker på att jag verkligen vill är att rida, utbilda och utveckla yngre hästar mot årgångstävlingar osv. Jag vill bli en skicklig ryttare som kan ta fram alla typer av hästar och göra det bästa möjliga av dem. Givetvis hade drömscenariot varit att ha en eller ett par äldre hästar att rida Svår klass på (hoppas på min fina Finepix VT i framtiden!) men ändå med huvudsakligt fokus på yngre hästar.
Detta borde dessutom vara fullt möjligt att uppnå, jag har alla förutsättningar att utvecklas som ryttare där jag är nu, jag rider mängder med fina och begåvade unghästar och har den bästa hjälp man kan få. Sen ska man givetvis ha en del tur på vägen, men det sägs ju att ju mer man tränar desto mer tur får man, så om jag försöker hitta en högre växel och tränar lite mer kanske turen kommer tids nog :)

Nu börjar det bli dax att sova igen, natti!

Kommentarer
Postat av: carola

Jag tycker att det är en väldigt bra ide o plan att satsa på att bli en duktig unghästutbildare det är inte många som är väldigt duktiga på det så det behövs verkligen!!! Jag tror på att du kommer lyckas riktigt bra med det då du redan är riktigt duktig så mera erfarenhet o framför allt tro på dig själv för att lyckas helt. Tror man inte på sig själv så kommer inte känslan fram som redan finns o man får inte de resultat som man vill. SÅ TRO PÅ DIG SJÄLV det är viktigast för hästar o Elin har du redan omkring dig för att lyckas! Kram

2013-04-30 @ 12:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0