Är så glad för mina fina hästar

Börjar nog hitta ridningen lite igen, även om jag konstaterade i söndags när jag trimmade lite på Loviseholm att jag glömt hur man räknar och vad som är rätt fart så kom jag på mig rätt fort, behöver nog bara påminnas lite oftare :)
 
Sammi hade precis som jag trodde lite spänningar som och fick lite hjälp på traven av Koko för att det ska släppa, nu är det full fart mot 2014 som gäller :)
Trimmade Skurt och Fina efter jobbet. Hade nog ett av mina bättre pass med Skurt, fick till det riktigt bra och framförallt så jobbade han på avspänt och koncentrerat genomgående under hela passet. Det har hänt så mycket med honom sedan han blev valack, framförallt tror jag att hans känslighet har kommit fram ännu mer samtidigt som jag satt för mycket tryck och press på honom vilket gjort att vi hamnat i lite av en ond cirkel. Har nu sedan han sattes igång efter sin vila tidigare i höstas experimenterat lite med hur jag ska rida honom för att inte behöva möta motstånd, och nu tror jag att jag börja komma på hur jag ska göra.
Har börjat om lite från grunden, både för hans och min skull, blivit kompis med honom samtidigt som han också börjar respektera mig och jag känner helt enkelt att det börjar handla om en tvåvägskommunikation istället för två parter som skriker saker åt varandra utan att uppnå någonting vettigt :)
 
Fina trimmade på som vanligt, är så otroligt motiverad att jobba med henne, bara en sån sak som att hon helt självklart och klockrent springer över 4 travbommar i rätt fart på första försöket när jag vet att mina två grabbar fortfarande testar alla möjliga tillvägagångssätt för att överleva den enorma uppgiften kan göra mig lycklig för en vecka eller två ;) (Vet dock inte om det har med hennes begåvning att göra eller om Sammi och Skurt bara är ganska korkade..)
 
Aja, nu ska jag äta glass och ladda för ett par dagars ensamarbete, tjingeling!
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0