En sån dag när ingenting fungerar

Är trots en ledig dag totalt slut, nog för att jag gillar snö och blir typ galet glad av att slippa mörkret, men idag har äckelkylan typ tagit kål på mig. Skulle åtgärda en vindrutetorkare som lossnat imorse, gjorde istället sönder den totalt och skulle åka för att köpa nya. Kom inte ens från gården eftersom att ena däcket låst sig när smarta jag haft handbromsen i under dessa dagar när totalt ösregn blev till minusgrader, is och snö. Smart Linn, jättesmart. Fick hur som helst ordning på det efter en stund men då börjar bilen hysteriskt blinka efter mer bromsvätska, halleluja!
Fick till slut lite halvbråttom iväg till P&J i Wittvång med Sally som skötte sig bra även om hon var lite spänd och jag red dåligt. När jag skulle åka hem hade bilen fastnat (fick låna finbil men inte ens den tog sig fram..) och slirade bara på samma ställe, ett gäng starka brudar lyckades putta loss mig (!) och till slut var jag hemma igen och fick inte av transporten från bilen. Halleluja, igen.
Eftersom att det börjar bli lite isigt och Fina inte är sådär jättestabil så bestämde jag mig för att brodda henne, broddhålen ville dock inte riktigt som mig och innan jag var klar så var jag utrustad med ett smärre ryggskott och det var nästan mörkt ute, vart försvann dagen? Joggade henne och Sammi lite, Sammi kändes betydligt bättre efter Kokos besök i onsdags så nu är jag grymt sugen på att få igång honom igen :)
 
Har hur som helst varken städat, klippt Skurt eller slappat i soffan framför reprisen på Idol, har däremot tröstätit en kebabtallrik och kollat finalen från SRT, hatten av för systrarna Holmén, vilka tjejer!
Nu ska jag snart sova, planerar för tidig morgon med Skurt och Sammi, ska sedan ev hoppa en kuse som ska filmas innan jag och Emma åker mot Sickelsta på P&J vid 11-snåret, full fart bara!
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0