Fina fulla dagar

Tillbringade gårdagen i Skara med Amanda och en häst som blev opererad, vi dödade tiden på Skara Hästsport, över två timmar på Mc Donalds och ytterligare några timmar sittandes i bilen. :)
Blev inte alltför fattig på Skara Hästsport heller, Fina fick ett stalltäcke och utöver det köpte jag bara ett bett, latextejp och glansspray.
Kom hem jättesent så mina kusar fick vilodag, idag har jag däremot varit ledig och var uppe vid 7 i morse och trimmade Skurt. Han känns så grymt fin nu, tror jag säger det nästan varje dag men det gör mig så glad för det är verkligen en häst som jag tycker mycket om och tror på.
Sen hjälpte jag en tjej med en inridningshäst innan klockan var halv 10 och jag lämnade iväg bilen och fick låna ett fint vrålåk under tiden, blev tvungen att åka runt lite extra när jag ändå hade chansen och tog en runda förbi Loviseholm för ett snabbt hej innan jag åte förbi affären påväg hem.
Mockade åt mina kusar, lunchade med Emma och tog sedan tag i klippning av Skurt som jag dragit mig för flera veckor nu. Han är visserligen jättesnäll men det är ingen favoritsysselsättning från min sida direkt.. Nu ser han i alla fall inte ut som en svartbjörn längre :)
Avslutade med att trimma Sammi och Fina lite, testade det nya bettet tejpat med latextejp på båda (vanligt tvådelat med parerstänger), blev definitivt skillnad mot det bättre, kändes som att båda vågade hålla mer i bettet.
 
Nu har jag landat i soffan och tänker inte flytta mig ur fläcken mer ikväll, laddar för ett par dagars ensamarbete igen.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0