Mål och sånt

Har skrivit ihop en liten målsättning framförallt för nästa säsong men för att följa en röd tråd så finns även en långsiktigare plan med i bakgrunden, grymt motiverande att ha målen "på papper", full fart mot 2014! :)

Sammi: Sammi blir 7 nästa år och kommer med andra ord göra sitt första år som "vuxen" häst. Han är definitivt inte den av mina hästar med störst kapacitet utan min förhoppning och tanke med honom är att han i framtiden ska bli en bra speedhäst i 130- och kanske 140-klasser. Eftersom att han redan ligger mycket efter sin årskull och dessutom "är som han är" så är planerna med honom inför nästa år att han ska få tugga på i sina 120-klasser och även få gå lite mot klockan där, och parallellt med detta plockas upp i 130 och förhoppningsvis bli stadig i den klassen. Jag tror att han har många kvalitéer för att kunna bli ganska matnyttig i speedklasser om ett par år, han är blixtsnabb i luften, vänder på en femöring och är väldigt försiktig. Eftersom att han kommer bli kvar i min ägo oavsett kapacitet eller ej så är väl målet nånstans att han ska kunna tjäna ihop sina egna tävlingar så småningom :)

Fina: Fina går som 5-åring nästa år tack vare fölet och stora målet för henne under 2014 är Breeders nere på Flyinge som går i 120-125. Planen för henne just nu är ganska luddig eftersom att allt beror på hur hennes igångsättning fungerar, men grundplanen är att hon ska vara redo för att tävlingsdebutera och hoppa lite 90-1m i februari. Sen beror allt på utveckling osv men såklart finns Falsterbo med i åtanken om allt skulle klaffa. Fina är en häst som jag tror oerhört mycket på inför framtiden, min förhoppning är att hon ska vara den av mina kusar som ska axla ansvaret upp i Svår hoppning om några år.


Skurt:
Eftersom att jag inte äger Skurt själv och därmed inte vet hur länge jag kommer få behålla honom så är planerna med honom inte helt självklara. Jag tror att det är en grymt fin häst och han har väldigt många fina kvalitéer, så länge han står hos mig kommer han matchas långsiktigt mot Svår hoppning. Skurt blir precis som Sammi 7 nästa år, målet för 2014 blir att även han ska bli stabil i 130-klasser och möjligen också ta steget upp i 140. Till skillnad från Sammi så besitter Skurt väldigt stor kapacitet och där gäller det mer att huvudet ska hinna följa med upp i klasserna. Han kommer inte alls ridas mot klockan under nästa säsong utan bara långsiktigt matchas mot större uppgifter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0