Motiverande vinterträning

Förutom bristen på snö som omöjliggör härlig snöpulsning på fälten så är jag grymt motiverad på vinterträning av mina hästar nu :) Följer mina veckoplaneringar i princip prickfritt och har ett mål och en tanke med varje träningspass. Det var till och med motiverande att traska till ridhuset i mörkret i morse för att lina Skurt lite, perfekt morgonhäng! :)
Alla hästar har mestadels trimmat på marken fram till nu, har använt mig av lite bommar och hoppat över några småhinder några gånger men efter jul kommer jag på allvar börja lägga in mer hoppning i träningen. Ingen ren banhoppning ännu men mycket lydnadsövningar,  låga "evighetsbanor" och lite serier anpassade efter varje hästs behov.
 
Nu blev klockan mycket igen... Att jag aldrig lär mig, dax att sova om jag ska orka köra morgonpasset imorrn igen!
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0