På G igen

Nu börjar det kännas som att jag lever igen, idag har det varit full rulle som vanligt. Uppe imorse och linade Sammi lite innan jobbet, nu är det hög tid för honom att komma igång lite igen :) Koko kommer imorgon så han ska få gå igenom honom då innan jag sparkar igång ordentligt.
Efter jobbet har jag trimmat Skurt och Fina. Skurtan känns superfin, han är så himla känslig men samtidigt ganska tuff så det gäller verkligen att jag är 100 % "på jobbet" för att han ska vara detsamma.  
Fina börjar verkligen komma igång nu, är såklart enorm skillnad motför ett par veckor sedan och nu märker man att hon börjar orka mer och bli starkare och starkare.
Vi har fortfarande lite svårt att kunna galoppera i samma fart hyffsat balanserat och framförallt i samma galopp på fyrkanten.. Till stor del beror nog detta på att hon som så många andra Quidam-hästar har en lite trasslig mun och försöker man hålla lite kontakt så fladdrar det gärna iväg åt alla möjliga håll. Mycket eftertanke och finess är en bra grej, vi tränar sakta men säkert vidare :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0