Igång igen

Okej, har ältat färdig för den här gången för ett bra tag sen nu, tog ändå ett par veckors bloggpaus. Ganska skönt att inte ha något med omvärlden att göra faktiskt, övervägde att sluta helt men saknar ändå skrivandet lite.
Har hunnit hända en del sista veckorna, tävlingssäsongen är igång, unghästarna jobbar på i stort sett som vanligt och jag likaså :)
 
Lite ändringar på hästfronten har det blivit, Corum och Daimen har förlorat sin manlighet, dom ska snart sättas i arbete igen, det börjar klia i fingrarna på mig av att inte ha dom i vanliga dagsschemat. Har blivit ett barn fattigare också när fina Stjärna åkte till Kalmar igår, såklart lite tråkigt när det verkligen är en häst man har fått "lära sig" att tycka om men å andra sidan så kommer det snabbt nya.
 
Årsdebuterade med Sammi igår på en väldigt trevlig tävling i Katrineholm. Dom bjöd på ett väldigt fint tävlingsridhus med trevliga banor av duktiga Sara Brink som blivit en av mina favoritbanbyggare här nere, flygande veterinärbesiktning och framridning i endast ett varv. Lovely! Jag åker gärna dit igen och kan varmt rekommendera till andra.
Tävlingsarrangörerna kan däremot inte hjälpa att det blev lite bråttom till första starten, men var snälla nog att flytta om lite så att jag hann ta mig upp och rida fram några varv på en något spänd och överladdad Sammi, som hoppade felfritt i 110n men blev väl het till 120-klassen där han fick lite bråttom samtidigt som han ägnade sig åt att skygga för andra hästen i ridhuset vid ett par tillfällen, hade ändå bara ett ner och är sammanfattat väldigt nöjd med dagen. Fick lite frågetecken uträtade känns det som och nu är det bara att fortsätta följa planen och fortsätta träna på samma sätt :)
 
Imorgon åker Elin till Norge med tre hästar, känns som att jag kommer ha fullt upp närmsta två veckorna men ska försöka hålla lite liv i det här igen :)
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0