Irriterad

Höll på att komma ifrån tävlingarna i ÖFK med två rätt utbildande rundor idag. Lyckades dock istället nästan döda både mig och stackars Sammi i slutet av andra klassen.
Red först en 120, helt ok känsla, hade valmöjligheter in i båda kombinationerna på 5 eller 6 galoppsprång, var ungefär 50/50 på hur folk gjorde och samma på hur dom lyckades eller misslyckades :) Valde att rida 5 lite framåt, han överhoppade dock en del på oxrarna in på linjerna så blev rätt mycket fram men höll ändå planen. Rev ett sketet räcke på en annan linje där jag inte fick tillbaka ordentligt, han hade lite bråttom och jag bromsade för sent.
Red sedan en 125a, han blev som vanligt ännu hetare och starkare till andra klassen, jag orkade inte riktigt rida ihop det hela och tappade lite känslan när jag fick "bromsa mer än gasa", fick ändå till första halvan skapligt men lyckades missbedöma en linje totalt. Räcke-Oxer på böjt spår,  23m, tänkte i plan A fem språng lite framåt på innerbåge men såg sedan ryttaren innan mig rida lite ytterbåge på sex språng alldeles lagom. Ändrade planen men väl där så hoppade han ganska långt och dessutom hamnade vi på innebåge, tänkte direkt om till fem framåt men hur mycket jag än försökte så hamnade jag ett antal meter fel och landade lite skapligt mitt i oxern. Grattis Linn, ett enkelt sätt om man vill få en rätt feg häst att sluta hoppa.
Hur som helst så valde Sammi att förlåta mig för denna gången och hoppade snällt om än lite högt över ett par hinder till, valde sedan att utgå innan sista hindret, red för dåligt och det var inte läge att riskera att ge honom ett dåligt språng till.
 
Aja, har fått bevisat att han kämpar något otroligt för mig just nu, en riktig fighter :) Nu ska jag ladda om för Högbo om ett par veckor, Sammi kommer ta det ganska lugnt den här veckan och framåt helgen trimma över lite små hinder för att hitta lite jämnhet igen. Skurt kanske får äran att lära mig ta lite vettiga beslut igen.
Nu ska jag nog sova, imorrn ska jag muta Sammi med lite extra morötter så att han inte tror att jag försökte döda honom med mening ;)
Tack till bästa Mallan som ställde upp som chaufför och groom, önskar verkligen vi hade tid att ses oftare :)
 Natti :)
<3
 

Kommentarer
Postat av: malin

det önskar jag också!

2013-02-18 @ 21:38:08
URL: http://mallizzp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0