Förfrusen distansryttare

 Den här kylan tar kål på mig snart. Har dessutom dragit upp en gammal skada i ena ljumsken som min förra lilla galna fux bidrog med, funkar fint sålänge jag går på plan mark men såfort höjdskillnaden blir större än fem centimeter och jag måste lyfta benet så känner jag mig som en föråldrad 80-åring, vaknar dessutom varje gång jag ska förflytta mig på natten av att det hugger i hela benet och får förflytta eländet med händerna. Okej, ni fattar, humöret har sett sina bättre stunder.
 
Igår hoppade jag Sammi och Skurtan. Sammi är min hjälte, även om han hade lämnat hjärnan på okänt ställe första halvtimmen och mest sprattlade som en yr höna så sansade han sig och gjorde hoppningen rätt grymt. Finns ingen som kan göra min dag så som han! :)
Skurtan var också fin, även han saknade lite fokus och sprattlade på rätt bra till en början men när han och jag får till det samtidigt så blir det så satans grymt, fin häst!
 
Idag har Calle och Liten gått för Arnold, dom var också duktiga även om jag kanske var en smärre katastrof. Borde tydligen ha en vettig chans inom distansridning eller liknande, så kanske ska satsa på det istället. :)
Nu kollar jag på Mia på Grötö, mysigt program måste jag säga, framförallt mysigt att se att det finns en varmare årstid att se fram emot :)
Natti
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vännen, du får inte vara så hård mot dig själv! Tro på det du kan och det du gör!! styrkekram ma

2013-01-24 @ 09:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0