Tillbaka på fötter

Blev väckt halv 4 inatt av att ett gäng lösdriftshästar bestämt sig för att snön var vitare på andra sidan staketet. Hästar.... Efter ett par misslyckade instängningsförsök så fick vi ringa ut Elin och Rickard för att fånga in djuren och laga staketet. Inne till 05-snåret, sov en timme extra imorse som plåster på såren och sen har dagen gått i ett.
Kroppen har känts rätt okej idag, och hästarna har känts väldigt mycket mer än bara okej :) Trimmat Corum, Calle, Stjärna, Liten och Sammi, ganska lugnt med andra ord. Fick riktigt bra ordning på grejerna med 4-åringarna, Calle är visserligen i största laget för mig, men dom andra tre tror jag att jag fick rätt bra koll på mot slutet. :)
Sammi fick ta det ganska lugnt idag, har känts lite sliten i bakknäna igen några dagar men kändes bra igen idag. Fick trimma lite lågintensivt i ganska låg och rund form utan några större krav. Han är så otroligt känslig just i bakknäna, minsta lilla han känner av dom så springer han i korsgalopp så fort man rider på böjt spår och häromdan kunde han inte ens galoppera en kortsida under uppvärmingen utan att skifta flera gånger. Som vanligt ganska lättåtgärdat med liniment och lättare arbete ett par dagar :)
 
Nu sitter jag och kikar på idrottsgalan, Sara Algotsson har fortfarande chans till Jerringpriset som en av fyra återståeende i tävlingen. Ärligt talat så är jag inte överdrivet imponerad, jag blir snarare nästan irriterad på all uppståndelse kring henne. Hade en hoppryttare gjort den missen som hon gjorde på sista hindret i banhoppningen så hade det räknats som en smärre katastrof, man får inte missa en sån sak i ett OS. Skit samma, jag har i alla fall inte röstat på nån alls. :)
 
Mindre lyckat
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kolla om Back on track har några bakknäskydd, jag gillar verkligen deras saker! =)

2013-01-15 @ 19:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0