Dålig bloggning och snart semester

Skrev faktiskt ett jättelångt inlägg häromdan, men blogg-appen sa upp sig när jag skulle publicera och hela inlägget försvann. Skurt fortsatte hoppa fint i Sunne, var felfri i 125 och hoppade lika fint i 130 på lördagen fram tills det tog tvärstopp vid en kombination i slutet av banan, vet faktiskt inte varför och tänkte inte lägga mer energi på det.
Sammi har fått ett lite ändrat träningsschema. Han går mest i skogen för tillfället, har funderat en del på vad det kan vara som gör att han känts oerhört mycket sämre på slutet och har väl fortfarande inget bra svar på det. Det enda jag kan komma på är att jag var supernoga förra året med att skritta ut honom i skogen ett par dagar/vecka, det var i samband med att jag kunde börja göra det som han började fungera på tävling.. Har varit superdålig på det nu efter vintern, men sen i söndags har jag gett mig ut bland bromsarna flera gånger. Han har alltid varit supersnäll att rida ut på, helt otittig och gått fram överallt. Nu har han varit jättetittig, och det jag har reagerat på är att han är extremt snabb på att försvara sig, precis som han gjort lite på tävling på slutet igen. Små nästan obefintliga bäckar har inneburit en helt hysterisk häst som kastar sig åt alla håll samtidigt som han skjuter rygg. Måste få honom att släppa försvarsinställningen lite och börja jobba med mig istället, tror ändå jag är på rätt spår nu, han får vila en vecka nu när jag är i Falsterbo och sen trimma igång för att kunna tävla på Sundbyholm v 31 :)

Igår var jag på p&j på just Sundbyholm med Corum, ren lyx att få träna på den fina banan med fina hinder, trevliga arrangörer och bra möjligheter till framridning och framhoppning. :) Han skötte sig dessutom bra och hoppade fint, så det var en lyckad kväll.
På lördag åker jag ner till Falsterbo, ska vara ledig hela veckan och bara njuta av bästa platsen på jorden. Älskar verkligen Fbo och drömmer fortfarande om att kunna bo där nere, vore fantastiskt :) Nu har jag ändå tur som har släkt och hus mitt i meckat, kan åka ner och umgås och bara göra absolut ingenting mer än vad jag vill. Typ titta på tävlingarna och ligga på stranden mao :)
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Janna

Får inte glömma att du ska åka tuk tuk oxå 😃

2013-07-04 @ 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0