Fullspäckad vecka

Är i början på en riktigt fullspäckad vecka! Elin firade SM-guld och födelsedag med att packa om och åka mot Bratislava med tre hästar i förmiddags, så roligt! :)
Vi andra har jobbat på här hemma, jag har bland annat hoppat lite småhinder på 4-åringarna som ska tävlingsdebutera imorgon. Dom är så himla fina båda två, kommer bli grymma tävlingshästar i framtiden. :)
Hoppade Sammi lite riktigt också för första gången på rätt länge, han känns egentligen väldigt fin men har fått ännu en dipp-period i livet i sin mötesskygghet. Vet egentligen inte vad man ska kalla det för, eftersom att han inte uppskattar att springa förbi hästar heller, det är alltså inte bara möten som är problemet. Idag var han riktigt jobbig och fick svettas rätt mycket, tack till Daisy och Sofie som stog ut med att vara övningsobjekt typ länge.. :) Hoppade i övrigt rätt okej, att han hoppar fint är väl fel att säga eftersom att han har en rätt egen teknik, men ingen kan ta ifrån honom hans kvickhet och spänst, den är grym!
 
Imorgon drar veckans tävlingar på Sundbyholm igång, kommer bli grymt med så fin anläggning och bana att få hoppa så många dagar på :)
Har en rätt tveksam plan för veckan, den kommer troligen att ändras lite efter hur hästarna känns, men såhär är dom anmälda än så länge:
 
Tisdag:
Lillan 90 och 1m
Einar 90 och 1m
 
Onsdag:
Lillan: 90 och 1m
Einar: 90 och 1m
Sammi: 110 och 120
 
Torsdag:
Skurt: 115 och 125
 
Fredag:
Sammi: 115 och 125
 
Lördag:
Skurt: 120 och 130
 
Jag kommer åka fram och tillbaka hela veckan, hade först tänkt stanna kvar med både Sammi och Skurt och låta dom hoppa nästan en klass varje dag, men tack vare bästa Mallan som ställer upp och kommer hit så blir det betydligt bättre att pendla lite. Då hinner jag med stallet och hästarna här hemma också, och det är alltid skönt att sova i sin egen säng :)
Mina kusar får åka varannan dag, endast eftersom att dom två tillsammans blir rätt stökiga av att åka med kompis och stå på transporten, och antagligen framförallt med varandra.. Två stökpellar tillsammans kan aldrig bli en bra och lyckad kombination, så för att ge båda bästa förutsättningar för att få bra erfarenheter från veckan så känns det som bästa grejen.
 
Nu ska jag sova, klockan ringer före 05 imorgon så att jag hinner mocka och släppa ut mina kusar innan vi rullar iväg!
Natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0