Skurtan briljerade i Gagnef

Hade överlag en bra helg i Gagnef. Resultatmässigt väldigt mycket fel i många klasser men det fanns en viss misstanke om det redan innan jag åkte. 4åriga Corum gjorde sin andra tävling i livet och bodde borta för första gången, gick tre stycken 1m-klasser och inledde helgen med att sprattla åt alla möjliga håll men avslutade med att hoppa felfritt :) Duktigt barn!
Sammi var ju inte fantastiskt modig sist i Kumla, förståeligt med tanke på mitt mordförsök tävlingen innan och jag vet sedan innan att det inte alltid blir en helt lätt nöt att knäcka. Har fått ägna helgen åt lite "rehabiliteringsridning" där han helt enkelt behövt lite hjälp med motivationen... Avslutade dock med en felfri runda i 120, skönt att han är på rätt väg igen mitt lilla pucko :)
Maneten har egentligen haft rätt bra rundor i sina 130klasser men fått nån bom ner här och var, fel helg att riva på men så är livet ibland. Hon har iaf hoppat fint överlag.
Helgens stjärna av mina kusar har varit Skurtan, han har hoppat 110, 120, 120, 120 med resultaten 0, 4, 0, 4. Dom rivna bommarna har varit skitgrejer där han i fredagens 120 helt missförstod mig och på något vis i samma veva helt glömde att hoppa, och i söndagens klass missade att B-hindret i trekombinationen var en oxer och landade för tidigt samtidigt som jag inte var uppmärksam och understödde honom tillräckligt. I övrigt tror jag inte att han har touchat en enda bom och han har hoppat riktigt, riktigt fint! :)
Har haft världens bästa hjälp av både mamma som varit hundvakt, filmare och lite allt-i-allo i form av det hon klarat, samt av Jennifer som hjälpt mig med hästarna och dessutom hjälpt mamma med det hon inte klarat :))

Nästa tävling blir troligen i Sunne dit jag anmält Skurt. Sammi får vänta till efter Falsterbo och åka med på någon lite mindre tävling först med fler lägre klasser för att hitta lite jämnhet igen.


Skurt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0