Sunne, inte Sundsvall

Lite tråkigt att inte vara i Sundsvall i år under SSHS, har trots allt blivit lite av en tradition och favorittävling där jag ridit de senaste 6 åren. Roligt dock att vara på plats i Sunne för första gången, det är precis lika fint här som alla säger, förutom att underlaget inte går att rida på.. Framhoppningen är redan tre decimeter gyttja där hästarna knappt kommer framåt i trav, banan snäppet bättre tack och lov men långt ifrån bra. Det lovas dock förbättring och som det ser ut kommer solen att skina en del under helgen så hoppas det går att genomföra tävlingen :)
Skurt har hoppat en 120 idag, jag lyckades missplanera tiden för framridningen totalt eftersom det plötsligt var en hög strykningar, hann således trava ett par varv, galoppera ett halvt och hoppa två språng på typ 70cm innan jag var efterlyst till banan. Trots att han var alldeles för pigg och blev rätt stark så hoppade han fint och noggrant, jag lyckades missa rätt rejält på två hinder som åkte i marken men är väldigt nöjd med Skurt som skötte sig bra. Imorgon hoppar han 125 och sen 130 om underlaget tillåter och han känns fortsatt fin :)

Vi var klara tidigt och har hunnit fixa i stallet, äta, vila en stund och sedan promenera med alla hästar och fixat klart för kvällen.
Nu är det chill i lastbilen med bästa Alicia som är med i helgen, vi ska nog snart sova lite :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0